onsdag 29 juli 2015

Barnmorskebesök v 32+6

Idag i v 32+6 var det dags för besök hos barnmorskan.
Jag är verkligen så himla nöjd med valet av barnmorskemottagning...jag som så länge tvekade och velade och egentligen inte alls ville. Och ja innerst inne så vill jag väl inte nu heller på ett vis. Men det är skönt att få kollat hur Pyret ligger och mår och så.
För att inte tala om mina egna värden.
Förra besöket (och det första på nya mottagningen) var för en månad sedan och då var blodtryck och så bra. Men järnvärdet var verkligen katastrofalt dåligt - så lågt har jag aldrig legat förut.
...och då fick jag lite tummen ur att verkligen börja ta de där jämrans järntabletterna. Så det har jag gjort. Nästan varje dag. I alla fall flera dagar i veckan.
Så från att ha legat på 101 så har jag fått upp det till 124. Det är verkligen jättebra.
Blodtrycket var däremot helknasigt den här gången.
Men efter att ha vilat på britsen medan bm lyssnade med tratten och kände hur Femman ligger (rörligt och högt men med huvudet neråt - hurra!!!) så hade det sjunkit till inom ramen igen.
Att ta blodtryck samtidigt som en ammar en nyfiken Fyran som försöker putta bort bm med fötterna, kanske inte är helt optimalt hehe.
Magen har dock växt som den skall och följer sin kurva fint. Ligger precis mittemellan medel och under.
Liten och fin mage, med andra ord.
Ny erfarenhet att faktiskt ligga UNDER medelkurvan för en gångs skull. Med Tvåan och Trean låg jag högt över medan Ettan och Fyran har varit mer medelmagar (snäppet större).
Bm skall dessutom kolla upp hur det fungerar med remiss om jag vill föda på BB Sophia.
Hon förstod helt och hållet mina anledningar till varför och det är flera som fött just där som också gått på Hjärtat. Men hon skulle kolla upp det där med fria vårdval och remiss och allt sånt och så får jag info vid nästa träff, om en tre veckor så där.

Nu är det snart dags att krypa till sängs.
Ettan och jag har tittat på Terminator - premiär för oss båda.
Jag har ju sett snuttar av filmen och det känns som att jag har sett den helt, eftersom jag kan storyn efter alla dessa år. Men det var skoj att se hela på riktigt.
Vi får väl se om vi tar 2:an imorrn eller vid tillfälle. Ettan var inte helt imponerad kan jag säga haha.
Och lite grand förstår jag honom. Jag föredrar också Fast & Furious eller Sagan om Ringen. Men det tillhör nästan allmänbildningen att ha sett Terminatorfilmerna, så vi lär väl titta igenom dem alla till slut haha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar