tisdag 21 juli 2015

Mumsdag

Idag blev det en mumsdag.
Först morotskakefika med den allra godaste morotskakan jag vet. Kompisbakad dessutom, så därför extraextragod. Jag har fått receptet, men hon måste svinga ett trollspö över smeten över nåt, för den blir så där överjordiskt god. Babbel och skratt och surr blev det förstås också. Och kompislek för Ungarna. Najs som attans.

Tanken hade väl slagit mig att det vore bra att klippa gräset också.
Men så kom den där eftermiddagsskuren.
Som följdes av ytterligare en.
Och en till.
Så nä.
Inte idag heller.

När fikasällskapet gett sig av hemåt så blev dottern kvar och det blev pannkaksrace vid köksbordet.
...jag som inte är överdrivet förtjust i pannkisar avstod gladeligen och bestämde i mitt stilla sinne att det fick bli sushikväll för moi istället...
MYCKET mumsigt - men nu är alla bitar utom fem slut.
Hmm de kommer inte att ligga kvar länge på fatet, misstänker jag dock *dreggel*

Hittade för övrigt gamla Grynet-avsnitt på Öppet Arkiv nu ikväll - de skall jag försöka komma ihåg att visa för Tvåan och Trean imorrn.

Jaja.
Diskmaskinen behöver tömmas.
Och den kommer genast att bli fylld med all disk som redan hopar sig på diskbänken.
Men softa ner mig i soffan och sticka är liksom liiiiiiiiite mer lockande.

Har till min glädje upptäckt att jag har börjat få en hel del sammandragningar den här graviditeten.
Med mina fyra Underbaringar så har jag knappt märkt av att jag haft några överhuvudtaget - inte ens vid ansträngning -  och sedan har det bara dragit igång när tiden varit inne.
Jag är nu i v 31+ och har väl märkt att det kommit en del de par senaste veckorna ungefär. Främst vid ansträngning, som när jag klippt häcken eller gräset eller dammsugit hela huset eller gjort något sånt. Men även lite då och då bara ändå.
Hihi mysigt tycker jag.
Blir så verkligt då.
Och jag känner ju inte av dem överhuvudtaget, mer än att jag märker att magen blir stenhård för några sekunder.

Nästa vecka blir det barnmorskebesök.
Mest skall det bli najs att få kollat hur Femman ligger.
Det enda jag är orolig och nervös för är om hen inte tänker vända sig rätt.
Föda i säte funkar ju även om det inte är optimalt.
Men ligger hen på tvärsen så går det ju inte alls.
Åååh jag vill så gärna att Pyret skall ha lagt sig till rätta!

Aaaah när jag tänker på att föda och få snosa Bebis så blir jag alldeles så där galet pirrig.
Jag längtar längtar längtar.
Och njuter njuter njuter Nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar