lördag 11 juli 2015

Projekt Ettans rum påbörjat

Första strykningen av grundfärgen till alla lister i Ettans rum är avklarad.
Pust, så VARMT det blev där inne!
Men åh så bra det kommer att bli.
Det syns redan nu.
Bara att få bort de där gulnade furulisterna gjorde massor.
Och att alla väggar dessutom kommer att målas vita gör att jag inte behöver vara rädd för att måla utanför, så det är bara att stänka på. Haha. Underbart. Min kind of målning.
Det svåra är att parera alla möbler som tar upp nästan hela golvytan.
Tidigare idag så monterade jag ner datorn och plockade ur bokhyllan och tog ut alla lösa småsaker ur hans rum. Det var nog klokt, för annars så hade det blivit supersegt att måla.

I övrigt så har vi haft en lugn och skön dag hemma.
Besök av bio-morfar en stund på eftermiddagen och sedan gick vi bort till min bästaste grannen A och snackade bort några timmar med henne och fina E och ungarna som var på besök.
Najs som attans.
Lite jordgubbsland hittade vi under midjelångt gräs också.
Tänk att det är så himla mycket roligare att fixa och greja hemma hos någon annan?!
Jag kanske skulle låtsas att det är någon annan som bor i mitt Hus, så kanske jag får tummen ur vad gäller diverse saker?

Pratade med Ettan i telefon också nu på kvällen.
En ytterst yttepytteliten stund, för han hade så klart inte tid.
Han höll på att lägga pussel så första gången jag ringde så ville han inte prata alls.
Sedan ringde mormor upp efter en stund och typ tvingade honom att säga hej. Haha.
Underbart att han har det så bra.
Men guuuu' så jag SAKNAR honom!
...fast det skall bli så himla kul att överraska honom med ett nytt rum när han kommer hem igen... om jag nu hinner klart vill säga.
Nästa strykning (jag måste måla grunden två gånger, för listerna är så pass gamla och gulnade) kan ske om tidigast tolv timmar och eftersom det är lite knöligt att måla dagtid så hinner jag det som tidigast imorgon kväll.
Fast kanske kan jag börja på att rolla väggarna då i alla fall, så jag kommer någon vart. Så får jag måla listerna en extra gång sedan när allt annat är klart.
Jaja.
Det löser sig.

Sen skall jag försöka klura på lite överraskningar till Ungarna som Storasyskonpresenter också.
Ettan kommer att få en tv att ha på sitt rum (och till 12-årsdagen så har han önskat sig ett XboxOne...och då lär han ju ha en tv...).
Tvåan sade nu ikväll att han önskar sig en ny dator, en mobil (fast där har jag åldersgräns på 9 år och den lär jag hålla på för att det inte skall bli ramaskri om orättvisor...) eller ett visst spel när/om det kommer ut.
Trean vill helst ha en CD-spelare så hon kan spela musik på sitt rum och ha disco.
Och vad Fyran vill har jag ingen som helst aning om...ännu mera tuttsoppa kanske. Hihi min lilla Tuttlisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar