onsdag 15 juli 2015

mera shopping

Igår under dagen så målade jag klart alla lister och fönstret.
Såå skönt att ha en kväll utan målerimåsten.
Istället kunde jag plocka fram stickningen och sitta och arbeta lite med en tröja till Pyret.
Hihi det var en så fantastisk slump när jag hittade en uppstickad tröja inne på Yll&Tyll som jag bara föll för direkt. Det var efter att jag varit på ett tidigt ultraljud och jag har som "tradition" att alltid köpa ett stickprojekt till den väntade Bebisen.
I alla fall.
Affären hade inte allt garn inne så jag fick namnet på modellen uppskriven så jag kunde beställa via hemsidan då jag kom hem.
Dröm om min förvåning när jag ser att tröjan heter "Pyret"!
Precis det som jag kallat Bebisen hela tiden.
Slump eller mening...ja du.
Nu får Bebis i och för sig mest heta Femman, både här i bloggen och i verkliga livet.
Men Pyret hänger ändå kvar.

Idag tog sig Minstingarna och jag in till närmaste staden igen för att shoppa lite inredningsfix till Ettans "nya" rum.
Sängben hittade jag och madrasskydd.
Inga mattor dock eller kuddar som jag hade tänkt.
Men väl en tavla och en skylt till dörren.
Tänkte även att det vore bra med en ny förvaringshylla/bokhylla så jag surfade snabbt in på en köp&säljsida på FB för att kolla läget. Jag såg framför mig någon av typen kubformad som de haft på IKEA förut. Fast just då så hittade jag ingenting.

MEN när vi hade kommit hem.
Och jag satt vid datorn.
Då lägger en fd arbetskompis PRECIS upp en annons om just precis sådana förvaringshyllor som jag tänkt mig. Och jag fick första tjing!
Tjohoooooooo och wiiiiiiiiiiiiiiiie!!!
Imorgon kommer hon med dem - om de får plats i bilen - och åååh det kommer att bli så bra.
Dessutom så matchar de Ettans tvbänk perfekt - en tvbänk som också är köpt av just arbetskompisen hihi.
Ååååh jag önskar att han kommer att bli jätteöverraskad när han kommer hem på fredag.
Wiiiiiiiiiiie!!!

Pustvarmt var det inne i stan idag i alla fall.
Ända tills vi hade varit på bibblan och skrivit ut ett papper.
Då kom de första dropparna.
Och sedan öste det ner för ett tag.
Men fina Wompaten lyste upp hela stan och det var riktigt skönt med lite frigörande svalka.

Väl hemma så hade jag ingen som helst lust att laga mat, så det blev pizzeriapizza för hela slanten. Mums. Och andra pizzerians pommes är sååå mycket godare än från den vanliga. Dubbelmums.

Om jag orkar nu ikväll så tänkte jag börja skruva på lite sängben och kanske försöka montera ihop dataskärmar och sånt igen...
Eller också sätter jag mig med stickningen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar