söndag 26 juli 2015

Jag hatar löss.

Jag HATAR löss.
Hatar hatar hatar.
Det är inte ofta jag använder just det starka ordet, för jag vill inte missbruka det.
Men jag HATAR LÖSS!

Trean kliade sig i håret ikväll efter kompislek (och kompisen hade kliat och kliat och kliat och sagt att hon har mycket mjäll...) och jovisst. Där fanns det ju. Flera stycken i olika stadier.
Bara att ta sig upp i badkaret och kamma, kamma, kamma.

Sedan hoppade jag in i duschen och jag kammade ut minst en.

Tvåans tur - först hade jag tänkt vänta till imorgon, för han hade knappt några alls senast.
Men guuu' sån tur att han föreslog att han skulle göra det ikväll han med, för det verkligen kryllade av löss i hans hår.
Jag sade att jag allra helst skulle vilja raka av håret på honom och han sade direkt: GÖR DET!
Så nu har jag en korthårig Tvåan här hemma.

Snart blir även jag korthårig, för jag tycker att det kliar över hela mig och det är så ÄCKLIGT!!!
Ettan kommer att få slag och bli tokig på mig, för han vill verkligen inte att jag skall raka av mig håret. Även om det inte skulle vara första gången för jag älskar att vara superkorthårig. Och Ettan har själv fått använda klippmaskinen på mig vid ett flertal tillfällen.
Men åååååååååh så skönt att slippa oroa mig för lusangrepp.
...och åh så najs att vara korthårig igen också faktiskt... även om jag verkligen gillar mitt långa hennahår också.
Och jag får väl ha mössa på mig varje gång som Ettan och jag behöver synas ute på byn tillsammans.

Skall fråga Trean om jag inte kan få klippa hennes hår till en kort page eller nåt i alla fall imorrn. Hon vill inte raka av sig sitt hår och jag förstår henne och respekterar det. Men det skulle i alla fall underlätta massor vid luskamning samtidigt som det inte blir sån jättemarkant skillnad rent utseendemässigt. Snarare tvärtom - hon passar superbra i kort page och lugg.

Mohahahah nu skall ni få lössen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar