tisdag 14 juli 2015

Måla måla och shoppa elgrejer

Precis på gränsen mellan måndag och tisdag.
Sista skälvande minutrarna av veckans allra första dag.
En dag som varit alldeles lagom varm och som gjord för utebus och innemys.

Nu på kvällen så fick jag klart den andra - och sista - strykningen av Ettans väggar.
Andra strykningen av listerna gjordes igår morse och sedan första strykningen av väggarna igår kväll.
Nu är det "bara" listerna och fönstret kvar att måla, sedan kan jag börja möblera.
Yey!
Det hade i och för sig varit najs att fått lägga in nytt golv också, när jag ändå håller på.
Och i uthuset så ligger det flera förpackningar kvar från då jag bytte golv i det största rummet på övervåningen...men dels så har jag varken mätt eller kollat. Och sedan så kan jag inte sånt, så det får bli ett framtida projekt. Med lite mattor på golvet så blir det nog bra så länge.

Jag har även klickat hem lite elektroniköverraskningar till Ungarna, som lite för tidiga Storasyskonpresenter från Bebisen i magen.
Ettan kommer att få en platt-tv (plus försäkring) att ha på sitt rum, vilket jag hoppas blir bra. Och genom att han önskar sig ett xbox One till tolvårsdagen, så är det kanske en fördel att ha en tvskärm att spela på också haha.
Tvåan får en egen surfplatta (plus försäkring). En Android, så det blir lite nytt då vi bara haft Apple tidigare.
Trean får en hett efterlängtad CD-spelare, så hon äntligen kan spela skivor på sitt rum och ha disco.
Fyran köpte jag ingenting åt den här gången... det får bli när Bebisen kommer.
SIBA bjuder tydligen på Expressfrakt just nu, så kanske kanske hinner grejerna komma innan fredag då Ettan kommer hem.
För jag tror INTE att jag orkar släpa med mig allt på buss hem, tillsammans med tre vilda Underbaringar haha.

I övrigt så har det varit en lugn och slö och rätt så trött dag.
Fyran har gäspat och gäspat men inte riktigt velat sova runt lunchtid.
Istället höll hon på att slockna vid halv fyra, så då var det bara att bjussa på glass och annat sockrigt så hon skulle kunna hålla sig vaken till läggdags.
Vinbär gick bra.
Och lite springtävling med Tvåan.
Trean fick ett par timmars kompislek med bästisen nu mot kvällen och sedan kom glassbilen så vi fick påfyllt i frysen i uthuset.
Jag har förresten också varit jättetrött idag.
Tror att det är en kombination av allt måleriarbete och för lite soltimmar utomhus.
För sovit har jag ju ändå gjort.
Imorse blev det till och med sovmorgon ända till halv sju, sju och igår vaknade Ungarna som tidigast halv åtta. Kors i taket liksom.
För säkerhets skull så pulade jag i mig både Blutsaft, vitaminer och järntabletter också.
Skall bli spännande - eller inte - att se hur det står till med mitt Hb-värde nästa gång jag skall till barnmorskan.
Jag låg jättelågt nu senast trots järntabletter.
Eller...det kanske inte räcker med att KÖPA järntabletter?!
En kanske måste inta dem också?
Hihi.
Nåja, jag har bättrar mig lite grand i alla fall.

Åååh så jag längtar tills Ettans rum är klart.
Jag önskar så innerligt att det kommer att bli bra och att han blir nöjd.
Jaja ingenting kan ju egentligen bli värre än de väggarna han hade från början, så...

Nä.
Nu är det tisdag.
Dags att sussa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar