fredag 10 juli 2015

Semester för Ettan och storhandling för oss andra

Idag vinkade vi av Ettan som for iväg på semester utan oss andra.
Jag är sååå lycklig för hans skull...men jag saknar honom så det värker.
Klockan är nu tjugo i nio på kvällen och jag har ingen aning vad jag skall ta mig för egentligen.
I vanliga fall brukar jag ju sitta och kolla film med Ettan eller bara ligga och läsa medan jag hör hur han spelar tv-spel.
Jaja, jag kan väl lägga mig och läsa ändå, men det är liksom inte samma sak.
Knasigt det där, när en blir ett Barn kortare för ett tag.
Då känns det som att allting vänds upp och ner och ingenting är som det skall.

Idag har vi övriga dock varit iväg till närmaste staden och inhandlat målarfärg - Ettans rum skall bli omgjort under tiden han är borta.
Dessutom så passade vi på att storhandla. Och köpa glass. Jag hann dock inte med någon chailatte på stan, utan vi fick springa till tåget. Men väl hemma så blandade jag ihop både en och två. Kanske tre. Eller nåt.
Så förmiddagen gick rätt snabbt ändå och tankarna kunde fokuseras på annat än bara fara iväg på Ettans bilresa och om något skulle hända.
Han har i alla fall lovat mig att klättra försiktigt i bergen och köra försiktigt med båten.
Hmm jag undrar hur mina föräldrar överlevde när vi syskon var små och for omkring uppe i bergen som jag vet inte vad?!

Hmm.
Undrar om jag skall byta om och gå upp och börja på att grundmåla alla lister i alla fall?
Jag glömde köpa roller och bytta och sånt när jag, Trean och Fyran var iväg till lokala affären efter stadsbesöket, men en vanlig pensel har jag ju och då går det ju bra att måla lister till att börja med.
Däremot så kom jag ihåg att köpa en potta till Fyran som hittills konstant vägrat kissa på toaletten, trots att hon säger till och har panikbråttom och verkligen sliter av sig blöjan och vill sitta på toa. Men så fort hon kommer upp på toaletten så är det som att nödigheten försvinner som i ett trollslag.
Men väl hemma med pottan - som hon ville hålla själv hela vägen hem - så parkerade hon sig på den. Eller bar omkring på den. Eller satt på den och åt mat. Och till slut så kom första kisseriet I pottan. Jisses så förvånad hon blev. Hihi. Så gulligt. Och åååh så duktig.
Och även en andra gång så kissade hon i den!!
Det verkar som att hon fortfarande har svårt att "släppa iväg" kisset, för hon känner sig så trygg med just blöjan.
Men ändå - WOW!! Två gånger idag liksom. Jag är så impad och stolt över min lilla Pluttfia.

Nä.
Inga lister idag.
(skriver jag nu och så går jag väl ändå upp och sätter igång till slut haha)
Krypa ner i sängen och läsa lite...och somna när jag känner för det kanske?

68 dagar kvar till beräknad förlossning idag.
Jisses.
Tiden bara rusar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar