lördag 1 augusti 2015

Kroppsjobb

Idag har det varit en sån där skön dag då kroppen fått jobba riktigt ordentligt.
Förmiddagen tillbringade Fyran och jag ute i trädgården. Först med att strosa runt och dra upp lite vissnade blåklint och lite surr och babbel med en kompis som kom förbi med sin pojk på deras sedvanliga förmidagspromenad.
Sedan satte Fyran och jag igång med att börja gräva upp ett par totalt igenväxta rabatter. I själva verket så kunde de knappast ens benämnas rabatter längre, då det vuxit så mycket gräs i dem att jag istället brukade klippa dem med gräsklippparen. Så oj vilken skillnad det blev!

Satt sedan och pratade en stund igen med samma kompis som kom förbi med pojken sin efter att ha gått en runda runt sjön. Så trevligt att få en liten pratpaus så där.
Sedan önskades det lunch - Ettan ville ha en repris på de amerikanska bbq-burgare han tipsat om häromdagen, så det bidde det. Plus pommes. Mums.

Det gav ny energi till att ta tag i gräsklippningen.
Jag började med den lilla närmast huset och fortsatte sedan med den största och typ därikring så slocknade Fyran där hon satt i Wompaten på ryggen. Hon vaknade lagom tills den stora gräsmattan var klar och sedan tog vi lite vätskepaus och glassdito innan vi fortsatte med nästa.
Tvåan fick lekbesök mitt i allt och till slut så hade jag ingen liten Busråtta på ryggen, utan hon var med övriga gänget och lekte kurragömma i trädgården istället. Hihi.
Och jag tackar min envishet att jag klippte klart hela trädgården idag, för vid 18-tiden så kom regnet. Tack!

Nu sover de allra flesta och min kropp känns rätt stel för en gångs skull.
Haha det är väl på tiden att jag i alla fall börjar känna mig liiiiiiiiiiite gravid?!
Även om det tog åtta månader och lite till.

Nästa vecka så kanske arbetet med kattvinden kommer igång.
Blir det verkligen av då, så funkar det ju faktiskt finfint utan att jag behöver känna mig alltför panikslagen haha.
Det största med det däremot, blir väl att röja UR vinden och sedan ta rätt på alla grejer.
Och att ställa allt till rätta igen.
Men åååååååh det skall bli så roligt att få fixa fint till Trean. Mammas stora tjej som börjar ETTAN om bara ett par veckor. Jisses hur hände det??

Fast jag undrar jag om jag kanske skall fortsätta ha mitt sovrum här nere ändå... Jag tänker på ifall att Femman får kolik eller sover oroligt på nätterna och så. Då kanske det är lika bäst att inte ligga så nära de andra så att de också vaknar?
Och Ettan som brukar sitta uppe till sent på helgerna och spela och så.
Eller också så har jag sovrummet där uppe men ser till att ha gammelmosters schäslong lättbäddad nere i rummet vid köket ifall ifall.

Hmm läggdags kanske?
Får jag önska i alla fall ett par timmars sömn på raken?
Det har ju varit lite si och så med det den "senaste" tiden (läs: sedan jullovet och nog ännu längre tillbaks) med diverse mardrömmar, somna-om-nattamningar och annat.
Jag snittar nog 3-4 timmar per natt - ibland mer ibland mindre, så snittet är nog rätt så sanningsenligt.
Jag skrev till en kollega idag som berättade hur snurrigt det kommer att bli på vårat jobb efter att vi öppnar igen efter stängningen, att jag kanske skulle hoppa in och jobba ett par veckor ändå.
Men jag menade det inte egentligen, för med tanke på antalet sovtimmar just nu och en förlossning och nytt familjeliv att tänka på, så kommer inte min stressnivå att fungera tillräckligt för att jobba inom LSS och med alla dessa förändringar. Men tanken var god i alla fall.

Idag är jag i v 33+2.
Haha jag hinner inte med!!
Njuuuuuuuuuuuuuuuuuuter och längtar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar