onsdag 5 augusti 2015

Tröttstart blev en vipsdag

Dagen startade med oväntade besked som lätt hade kunnat framkalla stor stress så här i sluttampen när allt helst behöver klaffa.
Men istället så kände jag bara att "Jahaa...det blir som det blir" och en stor trötthetskänsla vällde över mig.
Men den har nu lättat.
Och efter att ha fortsatt med lite småfix under dagen och fått dammsugit nedervåningen så det ser schysst ut där det inte är kaos, så känns det mycket lättare.
Jag visualiserar hur Treans rum kommer att se ut när allting är färdigt och jag bara vet att det kommer att bli fantastiskt bra.
En säng som vi fick av en granne som flyttade i vintras visade sig passa alldeles perfekt in på kortsidan, så det blir en mycket större fri golvyta än vad jag trodde det skulle bli.
Jag har även skissat upp lite snabbt hur andra möbler och förvaring bäst placeras, så allting är "klart" i tanken liksom.
Nu längtar jag bara tills vi kan få hjälp med snickerierna.

Vi började ju med att röja ur precis hela vinden imorse, eftersom vi vaknat till regnväder och jag tänkte att det blir en perfekt dag att stöka runt inne på.
Dock fick jag besked att snickaren som lovat att hjälpa oss denna vecka, ligger jättedålig på obestämd tid. Usch stackarn!! Hoppas verkligen att han kryar på sig snart. Och det skriver jag inte för att jag behöver hans hjälp - det ordnar sig alltid på något sätt - utan för att det måste vara så oerhört jobbigt att må som han gör just nu.

I alla fall.
Efter det beskedet så kom den där trötthetskänslan över mig.
Men vi fick besök av mormor (och jag fick en helt underbar klänning från Indiska - tusentack!!) och babblade bort en stund. Och sedan tog jag tag i både dammsugning och plockning, vi lagade mat och köpte glass och ja, sen hade visst hela dagen gått.
Trean provar på att sova i sitt blivande rum redan inatt. Jag får väl se hur det går. Inga gardiner eller något, så det var ju alldeles ljust när hon lade sig. Haha får se om hon kommer till ro överhuvudtaget.

Jag längtar dock något oerhört efter att hennes rum skall bli klart.
Vindsrensandet är över.
Mitt (plus Fyran och Femmans) sovrum är uppflyttat och pysselrummet nere är klart.

DÅ skall jag tvätta små yttepyttekläder och hänga på tork i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar