söndag 20 september 2015

tänk om

Jag har inte tänkt någonting alls på det under hela gravidresan.
Jag har enbart njutit.
Förrän nu de senaste dagarna, kanske par veckorna.
Tänk om något är fel?
Tänk om det värsta händer?
Tänk om Bebis inte mår bra?
Tänk om det blir igångsättning?
Tänk om det blir snitt?
Tänk om det faktum att min mage är så mini (som den aldrig brukar vara) och knappt har vuxit nån centimeter den senaste månaden (minst) betyder att Bebis inte mår bra?
Tänk om fostervattnet börjar ta slut?
Tänk om moderkakan lägger av?
Tänk om de allt färre och lojare buffarna betyder något mer än att det bara är trångt?

Usch jag vill inte ha dessa tänk-om-tankar.
Fast det är inte så att jag går och grunnar på dem.
Eller oroar mig på så vis.
Faktiskt.
Så konstigt egentligen.
Men jag behövde bara få ner dem i skrift.
För tänk om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar